Ansiktet utåt är viktigt!

on Tuesday, July 17, 2012
(Bild hämtad på Wikipedia.)
Åkte till Danmark över dagen och hade en lugn och avkopplande resa.
Allt var bra ända till vi närmade oss Göteborg på hemresan.

Då kommer personalen ut och dukar av borden.
Snabbt och med hög ljudvolym slängdes porslin och glas samman, och framförallt så hade dom privata kläder på sig.


Var tvungen att titta lite extra när jag såg den första som började att duka av.
Jag trodde helt ärligt att det var en passagerare som var arg som i ren frustration började duka av.
Men det visade sig att hon var anställd.
Haremsbyxor, hoodtröja och såg inte ut som att hon representerade företaget hon utkasserar lön ifrån.

Sen började jag titta runt och insåg att det var inte bara hon som hade privata kläder.

Alla som har företag är väl noga med att dom som representerar företaget utåt gör det på ett passande sätt.
Detta var hur opassande som helst.

Sen att samma personer var dom som stog längst fram vid utgången på båten däck 7, släpandes på alkohol gör inte saken bättre.

Det är inte okej att det går till på detta sättet.
Jag vet att det är fler som håller med mig för det var fler som reagerade på samma sätt som jag.
Kanske Stena Line borde se över sina anställdas rutiner lite grann.
bara som ett litet tips liksom.

Gnällkärring?

- Japp, men det bjuder jag på!

Carpe Diem!

0 comments:

Post a Comment