P-vakten utan hjärta.

on Tuesday, December 13, 2011
Annica Greber har i tre år samlat ihop julklappar till stadsmissionen för att delas ut till 200 fattiga barn.
Det är den största enskilda gåvan som Stadsmissionen får in från en privatperson.

Annica parkerade i ösregnet precis utanför Stadsmissionen eftersom att alla p-platser var tagna redan och regnet öste ner. 
Annica parkerade i en lastzon (fast den var bara för lastbilar tydligen) och sprang in på Stadsmissionen för att hämta personal som skulle hjälpa henne att bära alla klappar.

När de kom ut så stod en Securitasvakt och hade skrivit ut p-böter redan.
Han menade att Annica skulle ha ställt sig långt därifrån på en ledig p-plats och burit alla klapparna därifrån.


Detta skedde alltså vid Stadsmissionen på Stigbergsliden.
Jag är inte förvånad.
P-vakterna i detta området är helt galna!
Här kan dom stå stilla (alltså, helt stilla och bara titta på klockan..) i 10 min bredvid en bil och räkna ner sekunderna för att få lappa en bil.
Senast igår så höll två p-vakter på att skrämma skiten ur mig när jag var ute med hunden då dom stod o gömde (!) sig i ett litet utrymme vid Karl Johansgatan. 
Dom stod där och höll utkik i smyg över gatans parkerade bilar. Dom stod också och jämförde sina manicker där dom skriver i sina böter.

Helt enkelt så är det så att här beter sig p-vakterna inte som de borde.

Att Annica fick p-böter på 900:- är horribelt. Sen att Securitas inte alls kan backa när journalisterna kontaktar dom och inte uppger efternamn osv (?) och inte kan ändra det beslutet handlar inte om pengarna.

(Pengar till den boten hade Annica kunnat få ihop på nolltid, för jag och många andra hade med glädje bidragit till att betala den.)

Nej, det handlar om företag såsom Securitas som inte alls har ett hjärta.

Det finns människor som arbetar ideellt i otaliga timmar, folk som bidrar med pengar, engagemang och kärlek till sina medmänniskor.
Men ett storföretag som Securitas kan inte ens bidra med att riva denna boten som aldrig borde ha skrivits.
Nej, vinst framförallt!

Missförstå mig rätt.
Jag anser att regler är till för att följas, men jag anser också att "ingen regel utan undantag".
Securitasvakten borde i detta fallet slappnat av lite och haft lite hjärta!



En stor eloge förresten till Annica Gerber!! Fler skulle vara som hon i detta kalla samhällsklimat!


Carpe Diem!


(Detta lägger jag in den 16:nde December.
Idag läser jag i GP igen om folks respons och gensvar. Fler resonerar som jag och många var dom som ville betala Annicas böter. 

Om det kan du läsa här.)

0 comments:

Post a Comment