Eldsjälsgalan 2011.

on Friday, December 30, 2011
Igår var jag på eldsjälsgalan i Lisebergshallen.
Jag var där för några år sedan, det första året det var och det var ganska kul att se hur det hade förändrats och utvecklats sen dess.


Programledarna för kvällen var Kristin Kasperssen, Peter Jihde och Jan Bylund.
Det var ju en förändring från när jag var där sist då det var Lotta Engberg som höll i det hela.

Artister var Nanne Grönvall med Sator. Ganska bra faktiskt. Gillar inte Nanne annars men detta gjorde hon bra. Dessutom så var hon grym på att studsa runt i skor med världens högsta och smalaste kackar!

Eric Saade satte igång alla småflickor rejält.
Några satt bakom oss och jag var inte beredd på skriktjuten dom halsade upp. Aj aj, mina öron. 

Lasse Stefanz...där höll jag på att gå hem. Jag klarar mycket, men dansbandsmusik är inte en av dom sakerna.

Vi vann ingenting på våra bingolotter, men vi var lika glada för det.

Att se dessa eldsjälar som viger hela sitt liv åt barn & ungdomar i föreningslivet är beundransvärt.
Att kvinna som blev utsedd till årets eldsjäl fick en bil i present av volvo för allt jobb hon lagt ner genom åren är ju inte mer än rätt.
Men jag funderar på  hur mycket dessa eldsjälar offrar egentligen. Hur mår deras familjemedlemmar som kanske inte alls har samma motivation? Och hur håller man ihop ett förhållande när den ena går upp så fullständigt i att hjälpa andra?

En stor eloge till alla dom som gör detta, men framförallt för deras familjer som står bakom och backar upp!

Sen måste jag berätta om Kristin Kasperssen. Hon hade sin son med sig som satt vid ett bord nedanför oss.
Kristin var hela tiden framme vid honom mellan tagningarna, pratade, klappade honom på kinden, höll om honom. Precis hela tiden. Vilken omtänksam mamma hon är, Det imponerade på mig!


Carpe Diem!

0 comments:

Post a Comment