En tankeställare - inte återställare.

on Sunday, December 11, 2011
Googlad bild.

Idag stod jag och vovven vid ICA och väntade på en person.
Medans vi stod där så kommer en volvo, en senare årsmodell, och parkerar vid affären. 
Jag och vovven står kanske 7m ifrån bilen och dess förare.

Bildörren öppnas och killen som kör bilen svänger ut sina ben och sätter ner en uppdrucken ölburk på asfalten bredvid bilen.
När han reser sig ur bilen så möts våra ögon och han inser att jag såg det med ölburken.

Han stänger bildörren och skyndar in på ICA.

Killen var i 30årsåldern, och som sagt så körde han en fin bil - nyare modell.
Han var snygg och välklädd.
Kanske inte den typen av människa som man tänker på ordet rattfylleri?

Nu kan ju inte jag på något sätt svära på att killen hade druckit ölen eftersom att jag bara såg att han satte ut den på marken.
Men bara den lilla händelsen gör ju att man blir livrädd. Undrar hur stort mörkertalet är när det gäller rattfylla?

Jag hoppas verkligen att vi slipper att träffa på rattfyllerister när vi är ute på vägarna, både du och jag.
Och vet du med dig att du kanske har just detta problemet så blunda inte för det utan SÖK HJÄLP!

Carpe Diem!

0 comments:

Post a Comment