Bytt är bytt!

on Sunday, December 11, 2011


 Jag är med i en grupp på FB som är en sida där man kan skänka, önska eller byta saker med varandra.


Satte ut mina oanvända röda sneakers som bara legat och samlat damm i garderoben och önskade ett byte mot garner.
Och jag fick svar från en tjej som också bor här i Majorna. Hon ville väldigt gärna ha skorna och hade garner som jag kunde få om jag var villig att sticka ett par raggsockar till henne.




Så här såg mina sneakers från Belle ut:


Och här är vad jag fick i utbyte:

Ullgarner i mängder!!





Av dessa garner ska dt bli nånting till mig själv, men nästan allt ska användas till att sticka sockar, vantar, mössor eller vad det nu räcker till som jag sedan ska skänka till stadsmissionen så att det kan delas ut till hemlösa.

Nu är ju inte jag snabb på att sticka, så det får ta den tid det tar. Hinner jag inte sticka upp allt denna vintern så kan man ju vara säker på att det kommer en till och att folk fryser lika mycket då.

Jättebra idé detta med att byta med varandra! Det innebär ju att man faktiskt får rensat ut sånt som bara ligger och skräpar. Det är ju bättre att saker kan glädja någon annan istället.

Carpe Diem!

0 comments:

Post a Comment