Mobilförbud.

on Wednesday, December 14, 2011
Googlad bild

Äntligen kan det bli förbud mot mobiltelefonprat när man kör bil.
Sen om det verkligen skulle efterföljas av gemene man är kanske helt oklart.

Jag själv är för att förbjuda användande av mobiltelefon på alla sätt när man kör.
Jag tycker inte att det är okej att vare sig prata, sms:a eller använda sig av handsfree.
Varför?

Därför att jag kan ju absolut märka på mig själv att min uppmärksamhet i trafiken minskar oroväckande mycket, därför så använder jag sällan eller aldrig mobil när jag kör.
Detta känner min familj och vänner till så ingen blir förvånad över att dom inte får svar.

Jag inser ju att det finns folk som säkert är mycket duktigare än mig på att köra och använda mobil samtidigt, men jag tror ändå att ingen är på topp om man använder mobilen under körning. 
Därför så är det bättre att totalförbjuda.
Det finns inget som är så viktigt att man inte kan vänta med det en stund eller tills man kan stanna och ringa.

Jag vill inte att dom jag älskar ska falla offer för en rattfyllerist, inte heller att dom faller offer för en mobilanvändare. Och mellan dessa grupper finns det många likheter.

Carpe Diem!

0 comments:

Post a Comment