Naglar och blingbling.

on Monday, December 19, 2011
Jag har ju hållt på att gå iväg för att fixa mina naglar.
Det är inte bara dyrt utan också fruktansvärt irriterande när naglarna börjar ramla sönder efter en vecka.
Och det innebär såklart mer pengar för att fixa till det.

Men jag har troget gått iväg eftersom att jag tycker att det är värt det.
Nu sist när jag skulle iväg till henne som fixar mina naglar så var hennes son sjuk så tiden blev inställd.
Började kolla runt lite och funderade på om jag kanske ändå ska gå hos någon här i Göteborg istället.
Innan har jag åkt till Kungälv till Thezz Naglar.

Men jag har under en period börjat fundera mer och mer på att försöka mig på att fixa mina egna naglar.
Sagt och gjort.
Eftersom att jag inte ville lägga ut en tusenlapp eller två bara för att testa så åkte jag till Kicks och köpte Depends Gel Kit.




Åkte hem och började.
Det tog lite tid, jag gjorde lite missar, men resultatet blev helt ok för att vara nybörjare.
Nu har jag haft mina naglar i två (2) veckor och inga naglar är sönder, utan mina naglar håller som berget.
Jag kommer aldrig att åka iväg för att få det fixat nån mer gång. Nu ska jag öva upp mig på detta kittet och sen om jag tycker att jag blir tillräckligt bra så köper jag ett "riktigt" kit med UV-lampa och allt.

Jag har gjort naglar denna gången som jag kan ha i vardagen, alltså inte alls långa.
Testade lite blingbling, det är ju ändå jul och nyår snart och då ska det bli festnaglar på hög nivå.

Då blir dom längre och väldigt pimpade!



Och när jag gjort dom naglarna till Jul & Nyår så har jag ändå inte kommit upp i kostnad för vad jag får ge på salong för en enda gång, med naglar som håller bra i en vecka och sen går sönder och trillar av.

(har hela tiden trott att det är mig det är fel på eftersom att det så lätt har ramlat av o gått sönder, men det måste vara noggrannheten det beror på eftersom att dom sitter nu när jag gjort dom själv!)


Missförstå mig rätt.
Thereze på Thezz Naglar är duktig och hur trevlig som helst. (dessutom är det skönt att sitta och bara få det gjort av någon annan)
Det var bara det att jag gjorde ett bättre jobb på att få dom att sitta kvar på just mig.

Carpe Diem!


0 comments:

Post a Comment