Bokmässan 2012.

on Sunday, September 30, 2012
Igår var jag på bokmässan.
Brukar åka dit varje år.
Blev otroligt nog lite besviken detta året. Tyckte inte att det var lika bra som vanligt.

Jag var ute efter pocketböcker och det fanns det ju gott om, men jag tyckte att utbudet var samma vart man än kom, så det fanns inte så mycket att välja mellan som jag hade föväntat mig.

Skulle ochså ha lite fackböcker hade jag tänkt, men nopps, det fanns nada!
Lite trist.

Lärde mig en sak i år iallafall.
Att man ska åka dit när det öppnar!
Det var helt okej med folk fram till ca 11.30, sen tjoknade det till rejält och det var absolut inte mysigt att gå runt längre.
Något man skulle akta sig för var tanter med stora ryggsäckar!
Vet inte hur många ryggsäckar jag fick i ansiktet.
Förstår inte alls hur man kan gå runt med det.
Fine, ha ryggsäckar med er, men bär dom i handen sör sjutton!

Kan nästan slå vad om att dessa tanter är dom som på spårvagnar och bussar gnäller över alla ungdomar som har stora väskor och ryggsäckar,
Men sen när dom hamnar på bokmässan och dom bara har FYND framför ögonen så rinner vettet ur dom!
Tur att jag var på bra humör annars hade jag hamnat i fler än en konflikt!

Här kommer lite bilder tagna med mobilen, hade inte kameran med mig, utan ville ha ork att släpa på alla böcker jag skulle köpa.

Viveca Lärn läste ur sin bok.

Thomas Bodström signerade och skrattade och var väldigt trevlig.

Det blev mycket folk!

Christer Fuglesang hade det trevligt under sin signering.

På andra våningen handlade det mest om mat. Som vanligt hade dom anordnat en fest för ögat med grönsaker.


 
Ett tänkvärt citat som jag tror att det ligger mycket sanning i!

Missade nästan Carl-Einar Häckner,
men lyckades få en liten skymt av honom trots allt.

Mannerström gick jag bara förbi, är inte särskilt intresserad av vanlig matlagning då jag är LCHF:are.
Kunde ingen talat om för Unni Drougge att alla såg vad hon hade för underbyxor idag?


 
Satte mig på utsidan för att få i mig lite medhavd mat.
Då kom en (ganka sur och butter) Paulo Roberto.



Var ändå nöjd med mina inköp när jag satt på vagnen hem igen!

Naturligtvis så hade jag mina läsare i åtanke på mässan.
Håll utkik för det kommer att dyka upp en TÄVLING i dagarna på bloggen, inga böcker, men det blir något annat.

Nyfiken?
Sprid ordet och återkom så får du se och kan vara med och tävla, det blir fler än en vinnare!

Carpe Diem!
 



0 comments:

Post a Comment