Kaptenen på Liseberg.

on Friday, September 14, 2012

Igår hade Kapten Röd Turnéavslutning på Liseberg.
Som en stor älskare av hans musik så var jag ju naturligtvis där.

Konserten var helt outstanding från början till slut.
Kaptenens glädje över att vara hemma och att det hade kommit 15.000 för att dela den glädjen med honom smittade nog av sig på alla.

Lite kul att det var Patrik Sjöberg som presenterade bandet, det hade jag ju kanske inte väntat mig.

Basen skakade marken och hela hjärtat dunkade i takt med den, en underbar känsla och jag fick rysningar i kroppen flera gånger.
För att vara och lyssna och kolla på Kaptenen och Ribbit Boom Band var en och en halv timma med känslor.
Jag gillade hur dom vävde ihop låtarna med varandra, mellansnacket som egentligen inte var mellansnack utan kom mitt i låtarna.

Emellanåt kom doften av gräs förbi, och om det tycker jag INTE.
Egentligen skiter jag i vad folk gör,det får dom stå för själva, men igår fanns det mycket barn med och även yngre tonåringar och då kan jag känna att det inte alls är okej.

Kvällen var fantastisk och det var en kväll då man var stolt över att vara Göteborgare och framförallt Majornabo och känslan av kärlek till Göteborgssonen var stor.

Av mig får Kapten Röd fem Kaptener av fem möjliga:

Välkommen hem!

0 comments:

Post a Comment