Tio ungar eller mer.

on Monday, February 6, 2012

Tittar på Familjen Annorlunda.
Jag tycker nog allt att det kan finnas föräldrar som klarar detta med så många barn.
Men sen finns det dom som deltar i programmet som bara sätter upp en fasad utåt, för programmets skull.
Trist.

Jag tror att det är både fördelar och nackdelar med att vara medlem i en storfamilj.

En sak som jag reagerade på i förra programmet var en av familjernas föräldrar som sa att det kan verka som om allt är kaos när dom tex är på IKEA.
Fast för mig som har haft tre stycken barn att uppfostra tycker verkligen att det är kaos när man ser alla deras barn springa runt och hoppa i sängar o soffor och alla jagar någon annan igenom varuhuset.

Tror att disciplin kan bli en sak som man kanske eftersätter när man är så många.

Har jag verkligen rätt att kritisera?
Tja..det är ju inte konstigt att man tänker och tycker, och det är man nog medveten om att folk gör när man ställer upp i ett sånt program.

Med det sagt så måste jag ju ändå ge en eloge till dessa föräldrar som viger sitt liv åt sina barn.
För det finns många som ploppar ut det ena barnet efter det andra men som andra sen får ta hand om eftersom att dom själva inte är kapabla.

Carpe Diem!

0 comments:

Post a Comment