Öveförmynderi i Göteborgs krogliv!

on Wednesday, February 1, 2012
Ska man bara acceptera att nykterhetsrörelser och andra sitter vid politikernas bord och bestämmer att vi Göteborgare inte får vara ute och festa efter klockan 03.00?
Blir det mindre bråk och fylleri för att uteställen skulle stänga 2 timmar tidigare.

Främjar det vår stad på något sätt, mer än att vissa kristna organisationer och nykterhetsrörelser blir nöjda?


IOGT-NTO:s tidning Accent uttrycker det: "Göteborg väntas bli först i landet av storstäderna med att sluta servera alkohol klockan tre."

På uppdrag av polisen och politiker så gjorde Fredrik Spak en rapport i ämnet och det han kom fram till var att krogarna borde stänga redan klockan 02.00.
Fredrik Spak är alkoholforskare.



Det är ju som att be företrädare för renbetesnäringen att utreda om det ska finnas varg eller uppdra åt veganer att godkänna nyetableringar av västsvenska slakterier.(hämtat från gt.se)

Jag tycker att krogarna ska få ha öppet till 05.00.
Och jag skulle inte ens behöva bry mig för jag är aldrig ute vid den tiden.
Men jag tycker att det är viktigt att valmöjligheten finns.
vi är ju vuxna människo med ansvar för vad vi själva gör.

Rötägg finns alltid, men de flesta sköter sig.
Faktiskt!!
Vi bor i rikets näst största stad, hade jag velat ha såna här förbud så hade jag flyttat ut i nån liten by på landet.
Och med handen på hjärtat så tror jag knappast att fylleri och alkoholrelaterat våld är mindre på såna ställen.

Nej, utveckla Göteborg som stad istället för att stänga den med överförmynderi!

Tack för ordet!

Carpe Diem!

0 comments:

Post a Comment