Rostat skinn?

on Sunday, February 26, 2012

Använder du sätesvärmaren i bilen nu när det är kallt ute?

Amerikanska hudläkare varnar nu för "toasted skin syndrome".
Rostat skinn alltså.

Det är en följd av allt effektivare stolsvärme.
I tidskriften Archives of Dermatology, rapporteras flera fall av patienter med hudutslag som en följd av att ha haft benen för länge mot stolsvärmen.
Det är inga brännskador, och betraktas som ofarliga även om det ger en del besvär.

Vad besvären är står inte, men man kan väl tänka sig att det tex. ger klåda.

Men jag undrar verkligen hur länge folk sitter med stolsvärmen på?
Själv sätter jag på stolsvärmen när jag kliver in i en kall bil. När värmen sen kommit så stänger jag av den för mer värme behöver man ju inte.
Eller?
Jag menar....det finns ju bastu om man vill bli riktigt varm, och det är väl inte riktigt det stolsvärmarna är till för?

Carpe Diem!

0 comments:

Post a Comment