Bangatan 10.

on Sunday, February 19, 2012
Läste i tidningen Centrum om huset på Bangatan 10.
Det är ett gammalt hus som hyresvärden vill riva för att bygga nytt, men byggnadsnämnden vill att det ska renoveras.
Beslut om huset ska tas i Mars 2012.

Funderade mycket på huset och insåg att jag egentligen aldrig har tittat på huset.
Inte tittat på riktigt.
Går ju förbi huset ofta, men då sveper man ju bara med blicken och tittar inte egentligen.

Tog kameran och gick dit.
Ställde mig och verkligen tittade på huset.
Så här ser det ut:


Bilden kanske inte alls visar hur fint huset är.
Men när jag stog där och tittade så kände jag bara att det skulle vara fruktansvärt att riva detta vackra hus för att ersätta med något nybygge.
Jag hoppas verkligen att beslutet blir att huset ska var kvar!

Det hade varit roligt att få komma in i huset och se hur det ser ut!

Carpe Diem!

0 comments:

Post a Comment