Inga skor och sparade pengar.

on Thursday, February 2, 2012
Jag har länge tänkt att jag ska köpa skor med sån där rundad sula ni vet.
Något i denna stilen:




För dom ska ju vara så bra för kroppens muskler, för din hållning osv.
Pratade med gubben igår om att jag tänkte slå till och köpa ett par nu.

Men det var innan jag hamnade framför Discovery Science på tv:n i förmiddags.
Otroligt nog så gjorde dom tester på såna här skor. Tre stycken olika, men som tillverkarna utlovar precis samma sak;
- Att ha dom på innebär att du tränar utan att du märker det när du går.

Dom satte elektroder på olika muskelgrupper och mätte sedan effektiviteten under promenad på minst en kilometer och jämförde mellan de tre olika modellerna och vanliga promenadskor.

-Ingen som helst skillnad mina vänner. Inte ens en liten marginell förbättring från vanliga skor.

Jag vet en som kommer att gilla det här.
Gubben, som inte trott på dom alls från början.
Så han hade faktiskt rätt (jädrans).
Kan inte lägga pengar på det efter att ha sett detta.
tur i oturen ändå.
Det kunde ju vara så att jag först hade köpt dom och sedan sett programmet.
Snacka om att man hade blivit sur då!

Carpe Diem!

0 comments:

Post a Comment