Svårt ämne.

on Tuesday, August 16, 2011
Läser om en anti-abortorganisation som har en anti-abortbil som har rullat på Stockholms gator under veckan.

På sidan av bilen finns en bild på ett dött foster i jätteformat.

Jag gick in på deras hemsida och det sattes igång en film som visar en abort på ett foster.

Det var fruktansvärt att se.



Vad är min inställning till abort?

Jag har aldrig själv varit i den situationen att jag skulle varit tvungen att välja och det är jag mycket glad över.

För det måste vara det absolut svåraste beslutet man kan ta.

Jag tycker inte att man ska ta lätt på detta med abort, men jag förstår ju att i vissa fall är det den enda lösningen.

Kvinnor som använder sig av aborter som ett slags preventivmedel har jag ingen förståelse för.

Kvinnor som blivit utsatta för våldtäkt mm, dom förstår jag helt!



Jag skulle aldrig få för mig att döma den handlingen, för jag är inte i andras situation.

Men jag tycker att det verkligen ska vara genomtänkt.

Och jag förespråkar verkligen att alltid använda skydd om man absolut inte vill ha barn.



Att köra omkring med en bild på ett dött foster tycker inte jag är det bästa sättet att uppmärksamma anti-abortorganisationens åsikter om saken. Det provocerar snarare mer än att få fram kunskap. Jag tror t.o.m att det kan få människor att bli förbannade och att man istället blir emot organisationen.



Jag menar såhär:

- Jag är emot te.x sexuella övergrepp, men jag skulle ju aldrig sätta igång att försöka att få uppmärksamhet med att köra runt med en bild på skador som barn åsamkats och kanske senare dött av.

Eller, jag är emot misshandel. Men jag kör inte runt med en bild på bilen av en misshandlad död kvinna.



Folk får ha vilka åsikter dom vill angående olika saker i livet, men den där bilden dom kör runt med...den är inte ok!



Carpe Diem!

0 comments:

Post a Comment