Miljötänk!

on Friday, August 5, 2011
Den senaste tiden har jag blivit kallad tokig, konstig, galen av min familj.

Varför?
För att jag har virkat disktrasor!
Jag gillar om jag kan göra nåt för miljön, och om jag kan förena nytta med nöje

så gillar jag det verkligen.
Sagt och gjort, jag löpte lin/bomullsgarn och satte igång att virka.
När tre disktrasor var klara så kokade jag upp vatten med lite tvättmedel i:


Sen la jag i mina disktrasor:



Lät det hela koka en liten stund:



Hängde dom på tork:


Såhär fina blev dom:
Mitt test av dom vad det gäller uppsugningsförmåga blev mer än väl godkänt!


När man använt dom ett tag så är det bara att koka dom i lite tvättmedel igen.
Alltid fräscha disktrasor, och det bästa är att dom bara blir bättre med tiden!

Carpe Diem!

0 comments:

Post a Comment