Hänt i veckan.

on Tuesday, August 23, 2011












Återigen deltog jag häromdagen i en tävling på Lensway.se.


Vann ett par glasögon till!


Gav vinsten till min gubbe denna gången, för man ska ju inte vara girig. ;)




Glad i hågen ringde maken till Specsavers, Backaplan och fick en tid till i måndags (den 22:a Aug )


Vi var glada att vi fick en tid, för tidsfristen på att beställa glasögon skulle gå ut klockan 00.00 den 22 Aug.

Så vi tyckte att vi verkligen hade tur, för ett glasögonrecept behövde han ju för att kunna beställa.




Vi var i affären i tid och sa att han hade tid för synundersökning.


- Näe, säger hon bakom disk, det har du inte, det är först nästa måndag som du har tid.


Både jag och gubben förklarade vänligt att detta är ett fel från deras sida, och att vi ville att hon nu skulle rätta till felet.


Hon ringde de andra Specsavers i Göteborg, men ingen hade någon tid samma dag.




-Vad är det för tävling ni har vunnit, frågade hon?


- En tävling på Lensway, sa jag, varpå hon snabbt replikerade: - Jaha, jag trodde att det var genom Specsavers.


Efter detta så var hon otroligt nonchalant, och sa att: -Tyvärr, men jag kan inte hjälpa er på något sätt. Är ledsen....




Jag blev förbannad, vilket jag sällan blir. Jag brukar strunta i att säga nåt, men denna gången höll jag inte tyst.


Men det hjälpte ju inget såklart, men sämre serviceanda får man ju sjutton leta efter.


Jag hade inte brytt mig om hon hade sagt att; "- Detta är vårt fel så vi ska såklart rätta till det." För så är jag van vid att att det går till. Har jag gjort fel så är det upp till mig att rätta till det, och är det nån annan som gjort fel så är det upp till dom att rätta till det.


Enkel matematik!



Vi satte oss i bilen och sa; - Hur sjutton gör vi nu då?


Gubben sa: - Åk till Aktuell Optik nedanför Ramberget!


Sagt och gjort så styrde jag bilen ditåt.


Gubben gick in, blev bemött med otroligt vänlig personal, i en butik som verkligen andades kvalité.


Han fick tid 40 min senare för synundersökning.




Så, kära Specsavers, på det viset får man kunder som kommer tillbaka.


Jag vet att Specsavers är ett billigare alternativ, men efter att ha provat dom ( förr ) och sedan Glasögonfabriken som visade sig vara ett riktigt stolpskott så inser jag att man får det man betalar för.




Vill jag bemötas med service och respekt och en positiv upplevelse så får jag betala för det helt enkelt.

(fast synundersökning kostade precis samma på dessa två ställen)


Detta var inte sista gången som vi använde oss av Aktuell Optik.

Och jag kan berätta att det var inga som helst problem att få sitt recept utan att köpa glasögon via dom.











Nej, skärpning till Specsavers!

Och byt gärna ut er personal på Backaplan. Iallafall hon som bemötte oss på ett totalt oproffesionellt sätt! Alternativt skicka henne på charmkurs!




Glasögonen blev beställda och nu väntar vi på att dom ska levereras.

Tack än en gång till både Lensway och Aktuell Optik.




Carpe Diem!


0 comments:

Post a Comment