Olycka i Majorna.

on Friday, August 26, 2011




Hade precis kommit innanför med vovven när jag hörde en smäll.


Stack ut igen för att kolla vad som hade hänt.


En ung man låg på gatan med hjälm på huvudet, någon plockade av den och det kom blod nånstans ifrån.


En annan ung man låg en bit därifrån på hållplatsen.




Så här förstog jag det som hänt. (såg inte olyckan utan hörde den bara.)


En moppe kom körande i bussfilen på Karl Johansgatan. I korsningen Styrmansgatan kom en bil och korsade karl Johansgatan.


Mopeden måste ha kommit med en ganska så hög hastighet, föraren av mopeden hade åkt rakt in i fönsterrutan på förarsidan med huvudet före.


Passageraren hade ingen hjälm, men verkade ha klarat sig ganska bra.


I bilen fanns som jag fattade det, en mamma med en dotter och hennes kompis. Dom var i 11-12årsåldern.




Jag tog inga bilder på dom skadade människorna, men lite bilder kommer det här ändå.















Jag gick förbi mamman som var föraren i bilen. Hon var klart chockad och pratade med någon anhörig i telefonen. Hon hade glassplitter på hela kroppen.

Vad som förvånade mig var att ingen ambulanspersonal kollade mamman.?


När jag gick hemåt så hade inga poliser ännu dykt upp. Det var dom mamman väntade på. Det var dom vittnen till olyckan väntade på.


Jag gick hem ca. 30 minuter efter olyckan då hade fortfarande inga poliser kommit.




I mitt tycke är det för jävligt!!




Jag hoppas nu att det kanske blir lite mindre, bilar, mopeder och cyklar som tar sig fram i bussfilen. För gör man inte det så lär det väl inte dröja länge till nästa olycka.




Carpe Diem!


0 comments:

Post a Comment