Backstreet boys - skadliga?

on Wednesday, August 24, 2011


I Kina har kulturministerium svartlistat 100 låtar på nätet.

Myndigheterna anser att dom skadar "nationell, kulturell säkerhet".

(vad är det för något?)



Bland dom svartlistade finner man bl.a Lady Gaga, Beyoncé och Take That.

Dom flesta av dom bannlysta låtarna kommer från Taiwan och Hong Kong, men i listan hittar man även Backstreet Boys med "I want it that way".



Myndigheterna kräver att musiksajterna tar bort låtarna innan den 15 September. Dom som inte lyder riskerar åtal.

Jag kan tänka mig att slippa behöva lyssna på "I want it that way", men jag skulle inte vilja att myndigheterna skulle välja om jag får det eller inte.

För mig som sitter här i Göteborg, i gamla Sverige låter det helt horribelt. Känner att jag är nog ganska så glad över var jag bor iallafall!



Och nu, bara för att jag KAN så lägger jag här in "I want it that way"!









Carpe Diem!


0 comments:

Post a Comment