I hundgården.

on Friday, August 12, 2011


Idag bestämde vi oss för att gå till den nya inhägnade hundrastplatsen vi Majvallen. Tog med kameran och fotade lite på vägen.



Hittade ett träd med massor av bin i:


Och fjärilar:

På hundgården fanns det många andra hundar. Lilla vovven

hamnade mittemellan två andra vovvar direkt:



"- Jaja, du får väl lukta då."

Här fanns en liten pöl med gyttja som vovven så väluppfostrat hoppar över:



Det fanns också en mycket stor gyttjepöl som lilla vovven nosade på,


och sen bara klev i och la sig i...:


Det var nog svalt och skönt för det var riktigt, riktigt varmt ute!

Fick upp lilla vovven till slut ur pölen och hon fortsatte att hälsa på andra, RENA, hundar!



















Jodå, jag såg blickarna från vissa hundägare när jag istället för att tjata upp lilla vovven från pölen, satte mig på huk och tog kort istället.

Men till dom skulle jag bara vilja säga:

- Jag går ut med min vovve för att hon ska få leka och bara vara hund ibland. Och vi har vatten hemma, och schampoo och balsam. Därför hetsar jag inte upp mig över en skitig vovve.




Nu ligger hon och snusar o sover så gott, nybadad och ren.

Och är väldigt nöjd med sin dag!



Carpe Diem
!



0 comments:

Post a Comment