Wanted: -Symaskin!

on Tuesday, May 3, 2011
Ibland får min kreativa sida abstinens!
Just nu är jag galet sugen på en symaskin. Tänk vad man kan skapa om man har en symaskin!
På bokrean köpte jag denna boken:


I den finns det mönster och beskrivningar till olika saker man kan sy till sin (eller andras) fyrfota livskamrat.
Jag vill sy ett tikskydd till min vovvis som precis gått in i löp. Har provat att sy två olika för hand, men det blev pannkaka båda gångerna.
Och det tråkigaste med handsytt är ju att det tar ju sån tid...!

Visst kan man köpa en symaskin, men ibland så finns det andra saker som blir prioriterade. Klart jag kan ju köpa en begagnad. Har du nån i garderoben eller undanstuvad nånstans så kan du ju göra en god gärning och kontakta mig. ;)



I boken finns också beskrivningar på koppel, selar och massa annat. Så det är klart att det kliar i fingrarna!

Jaja..drömma kan man ju alltid!

Carpe Diem!

0 comments:

Post a Comment