Skäms!

on Tuesday, May 10, 2011

Jag missade det senaste Kalla Fakta, men nu har jag tagit igen det genom att titta på tv4play.

Och vad ska man säga..
Kalla Fakta tog upp Frälsningsarmén och deras inställning till homosexuella.
En sk. kristen rörelse som utestänger en folkgrupp och grundar det på vad som står i bibeln.
Jag hade inte en aning om deras inställning.

Om man är homosexuell så är man välkommen att stödja Frälsningsarmén, men man kan inte bli en frälsningssoldat eller annat.

Frälsningsarmén undervisar barn och ungdomar och lär dom att homosexualitet är fel och att det ska man ta bort genom bön.
Jag tycker att Frälsis ska ställa sig frågan: WWJD?

(What would Jesus do?)
Vem har gett dom rätt att döma andra?
Nej, skärp er!


Jag kommer inte att skänka en krona ens till dom hädanefter.
Och trots att jag älskar att gå in på loppisar och secondhandbutiker så kommer jag aldrig mer att gå in på Myrornas, det finns andra, bättre alternativ!





Jag har inga homosexuella vänner eller bekanta (inte som jag vet iallafall), men jag förstår ändå inte varför det är fel?
Det finns ju så mycket annat i världen som verkligen är fel.
Jag skiter fullständigt i vad andra gör i sina mest intima stunder, och det gäller både homosexuella och heterosexuella, så varför döma ut människor på detta sätt?

Nej, jag fattar inte.
Och det är jag glad för att jag inte gör!

Carpe Diem!

0 comments:

Post a Comment