Vem är det mest synd om?

on Sunday, May 1, 2011







I helgen blev Xheladin Purava skjuten till döds utanför sin bostad i Vasastan i Göteborg.
Att människor blir skjutna på detta sätt är väl oftast relaterat till gäng på det ena eller andra sättet.
Så även i detta fall.


Hans fru var inne i deras lägenhet och hörde skotten, och hon och deras dotter sprang ut på gatan där hennes man låg död.
Idag läser jag i tidningen att frun säger: -Man kan inte skjuta en far framför hans familj.


År 2008 blev Xheladin dömd för anstiftan till mordförsök och kom ut ur fängelset för 6 månader sen.
Enligt hustrun var han en god familjefar och en duktig affärsman, en mycket bra människa.

Ordspråket "Som man bäddar får man ligga" eller "Som man sår får man skörda".
Hade han inte varit kriminell så hade detta antagligen inte hänt.
Jag förstår att hustrun tycker som hon tycker, men som utomstående kanske man ser mer rättvist på händelsen.
Och jag tycker att allt som har med mord att göra är inte okej. Det är inte okej att skjuta ihjäl nån på öppen gata, det är heller inte okej att planera ett mord.
Om man rör sig i såna kretsar så finns ju alltid den risken att någon vill hämnas av en eller annan anledning.


Jag tycker nog mest synd om alla boende där dödsskjutningen ägde rum. Det finns nog dom som blivit otroligt rädda efter denna händelsen.
Och dom.....dom är ju HELT oskyldiga. Det tycker jag är fruktansvärt!


Carpe Diem!

0 comments:

Post a Comment