Testpanelen provar!

on Sunday, May 22, 2011

Testpanelen provar: DogArtist´s schampoo och conditioner.

"Ett hundschampoo för en vacker päls med lyster, som rengör ordentligt.
Innehåller bland annat tvättaktiva ämnen från Kokos och eterisk olja från Lavendel, vilket lämnar en god doft efter sig.

Denna serien av päls- och hudvård är framtaget av DogArtist och Dharmazone. Alla produkter tillverkas i Sverige och är fria från mineraloljor och syntetiska parfymer. Varken råvaror eller produkter testas på djur".





Här står min lilla stjärna som verkligen behövde ett bad efter löp.



Schamponerad. Är lyckligt lottad som har en hund som stortrivs när man


gör henne lite fin.
Att skölja noga är viktigt!

Resultatet efter fön och trimning:

Det syns hur glansig pälsen blev:




Vad är mitt omdöme om produkterna

Både Schampoo och conditioner doftar väldigt gott.
Det är lätt att arbeta upp ett lödder av schampot och smutsen lossnar lätt. Känner inget behov av att schamponera två ggr som jag normalt annars gör.
Balsamet känns inte drygt trots att det står på flaskan att den är det.
Att borsta och föna pälsen går extremt lätt trots att jag inte har borstat henne under löptiden, balsamet har verkligen fungerat!


Priset 169kr för schampot och 169kr för conditioner känns högt. Men resultatet blir så bra att det kan kompensera priset.
Min totala upplevelse av produkterna är hög, faktiskt högsta betyg.


Carpe Diem!

0 comments:

Post a Comment