Testar macrobilder.

on Monday, August 20, 2012
Idag testade jag att ta lite macrobilder.
Jag har inget macroobjektiv, men hade "macroringar" liggande som det var länge sedan jag testade.


Fotade mitt armbandsur.








Eftersom att jag sällan fotar macro så känner jag inte att jag vill köpa ett objektiv.
Men dessa mellanringar gör ju att jag kan fota det om jag vill.
Sen tror jag kanske att resultatet skulle bli bättre med ett macroobjektiv, men för mig funkar detta bra.

tycker att resultatet är tillräckligt för att jag ska vara nöjd.

Just dessa bilderna blev lite mörka och det beror på att jag inte hade tillräcklig belysning där jag stog.
Bra belysning är jätteviktigt när man fotar!

Vill du köpa mellanringar du också så kan du beställa det för en billig peng här.

Carpe Diem!

0 comments:

Post a Comment