Produktfotografering.

on Wednesday, June 6, 2012
Jag tänkte att jag skulle prova på produktfotografering och satte mig och surfade på nätet för att se hur jag skulle gå till väga.

Istället för att köpa ett ljustält så passade jag på när jag ändå skulle till IKEA, att köpa tvättsäcken Jäll.

Jag tycker inte att man ska köpa precis allt  när det gäller fotografering, utan att man kan göra lite hemmagjorda saker bara för att se om intresset finns först.
Därför var ju kostnaden för tvättsäcken helt perfekt: 29:-

Lade säcken på köksbordet och hade en träslev (!) som höll upp öppningen.
Hade två lampor (vanliga lampor som alla har hemma) stående utanför som jag kunde flytta på och ändra om jag ville ha belysning från sidan, uppifrån eller bakifrån.



Det var svårare än jag trodde att fota en produkt.
På översta bilden ser ni att guldtexten högst upp inte alls är bra.

Men avhjälpte det med en bit vitt papper som reflekterade ljuset så att texten blev mycket bättre.
Satte också kameran längre ner och lite närmare.


Yngsta dottern kom hem med en present helt oförhappandes en dag.
En Nude mobilväska.
Jättesnygg och praktisk!

Var ju tvungen att testa fota den också.


Produktfotografering är inte riktigt min grej.
Inte just nu iallafall.
Men nu har jag sakerna så att jag kan fota om jag vill, och jag kan tänka mig att det kan bli ett projekt till hösten/vintern.

Vill du också testa så rekommenderar jag tvättsäcken Jäll!

Carpe Diem!





0 comments:

Post a Comment