Korkat uttalande!

on Sunday, June 17, 2012
Var inne på Crimsonannas blogg "Ljudet av ett hårdrockshjärta" där hon hade lagt in ett klipp från Nyhetsmorgon tv4 Nöjespanelen.

Gäster var Malin Roos från Expressen och Quetzala Blanco.
Cirka 05.38 in i klippet så säger Quetzala Blanco att man som 45-åring känner sig som fula gubbar om man åker på festival och lyssnar på samma musik som 14-åringar.

Totalt inkompetent männsika som gör ett sånt uttalande, och jag undrar vad hon har för tankar och hur hennes verklighet ser ut om hon resonerar på det viset.

Jag blir snart 45 år.
Jag lyssnar på samma musik som mina barn gör, jag hoppas att jag om 20 år lyssnar på samma musik som mitt/mina barnbarn så att vi kan gå på konserter tillsammans.
Varför skulle jag känna mig som en "ful gubbe" för att vi älskar samma musik?
Tvärtom så bygger musik broar över generationerna på ett mycket naturligt sätt.

Här kommer ett foto från Clandestino Festivalen nu i Juni.
Där var åldrarna på besökarna från noll år till över 70 år.

Underbart!!


Nej, jag tycker lite synd om Quetzala Blanco.
Det måste vara en väldigt liten och inskränkt värld hon lever i!

Här kan du läsa lite mer om henne.

Carpe Diem!

0 comments:

Post a Comment