Protestera och skriv under!

on Wednesday, July 6, 2011
I Majorna, Göteborg finns ett område som heter Sjöbergen.
Där bedrivs odling och djurhållning sedan 40-talet. En oas i en betongdjungel.
I området har över 70 olika fågelarter identifierats.

Enligt Göteborgs översiktsplan så klassas området som grön - och rekreationsområde.
Helt enkelt ett underbart och unikt område som verkligen behövs för oss som bor här.

Nu har dom då kommit på att just i detta område så kan man ju bygga bostäder istället. Runt 1100 bostäder beräknas få plats där.

Själv tycker jag att det är fruktansvärt att ens fundera på att bygga på ett sånt ställe. Räcker det inte att dom fullkomligen bygger sönder Älvstranden, måste dom nu klampa in i Majorna och göra detsamma här?
Måste man sätta pengar före livskvalitét?


Majorna har en anda som jag inte träffat på någon annanstans. Här finns det plats för alla, och naturen som finns runtomkring är helt underbar.
Nu vill dom ta bort en del av själen av området.
Jag är helt emot detta.
Därför har jag skrivit på en namnlista, och jag skulle vilja uppmana dig att göra likadant!

Klicka HÄR för att skriva under.

Ska ta mig dit inom den närmaste tiden och ta lite foton så kan ni som bor lite längre bort få se hur det ser ut.

Carpe Diem!

0 comments:

Post a Comment