Utvecklingen går framåt!

on Thursday, October 27, 2011

Jag älskar teknik och är så tacksam för att jag lever precis just nu!
Den första "mobiltelefonen" som jag kom att använda var en så här stor o klumpig sak.
Den fanns på jobbet. När man var den som fick ta med sig den ut på jobb så kände man sig ju riktigt trendig och inne.
Nu kan man ju inte ens fatta att man ibland bar på en sån här. Ingen hade ju råd att använda dom heller egentligen. Samtalen var ju sanslöst dyra.



Min första egna mobiltelefon var en Nokia 5110.
Den dagen som jag och min man åkte ill Nordstan och han sa att jag kunde köpa en var en lyckans dag.
Gubben hade en Alcatel sen innan, men den var ju hans, denna blev bara min, min, min!

1500:- kostade den och jag har forfarande samma mobilnummer som jag fick med den mobilen. (orkar inte lära mig ett nytt)







Nu sitter jag här, några år senare med en smartphone.
Fortfarande älskar jag teknik, kanske mer nu faktiskt.
Är i princip alltid uppkopplad. Älskar min laptop, surfplatta och mobil.
Nu är nästa önskemål en smarttv!
Men jag får nog spara pengar ett tag innan det blir verklighet.

Det är med spänning jag ser fram emot allt jag kommer att uppleva (innan jag blir gammal och senil) inom detta område.

Carpe Diem!

0 comments:

Post a Comment