S - det räcker nu!

on Tuesday, October 11, 2011

Jag är analfabet när det gäller politik.
Försöker att lyssna in lite runr val, men sen blir det inte mer.
Inte med vilje, jag har verkligen försökt att lära mig mer men min hjärna bara stänger av och snoozar då och då.

Kommer från en arbetarfamilj med föräldrar som röstade på sossarna.
Så man har det där med sossarna i ryggraden liksom, även om jag har känt dom senaste valen att:
- Njae..detta är nog inte mitt parti ändå.

Och nu detta med Juholt...Jag är ledsen, men jag tror inte ett ögonblick på att han har "missuppfattat" detta med pengar till hans sk. övernattningslägenhet.
Han har sett att han kan mygla till sig ett gratis boende för sig och sin sambo/särbo, han tog chansen och det gick.
Ända tills nu.
Detta är i mina ögon ett riktigt stort svek mot väljarna där många kämpar för att få det att gå ihop ekonomiskt. En riktig käftsmäll mot alla väljare!

Jag skrev till en släkting på FB och frågade vad han och hans likar tyckte om det här med Juholt eftersom att han är politiskt aktiv inom socialdemokraterna.
Fick inget svar tyvärr. Det hade varit trevligt att få veta vad dom som är aktiva politiskt tycker.
Men det är klart att detta är jobbigt för alla andra i partiet, kanske mer på lägre nivåer eftersom att dom lever bland "vanligt" folk.

Vad ska man nu rikta in sig på i nästa val?
Jag vet inte, men känner att det är dags att jag börjar intressera mig så att jag gör ett medvetet val nästa gång.
Socialdemokraterna har iallafall tappat mig nu, fast det bryr dom sig kanske inte om.

Till Juholt kan jag bara säga:
- Shame on you!

Carpe Diem!

0 comments:

Post a Comment