Gbgmamman rekommenderar!

on Friday, October 21, 2011

Igår var jag och lilla vovven på smådjurskliniken i Majorna, Göteborg.
Lilla vovven skulle vaccineras. det gick ju bra såklart, men tydligen så träffade veterinären ett blodkärl så det kom ut blod på ryggen på henne.
(det hade aldrig hänt förut sa hon)
Funderar nu på om vaccinationen verkligen är 100% nu eller om en del av vaccineringen följde med blodet ut..
Någon som vet?

Sen när jag skulle betala så pratade jag en hel del med tjejen i receptionen. Min vovve ska gå ner en del i vikt och vi pratade massor om det. 
Går och kollar vikten på henne varannan vecka och det går hur bra som helst.
Kom in på detta att hon är så glupsk när hon äter.
Hon slänger sig på matskålen och 15 sekunder senare så är maten uppäten.
Jag sa att jag funderar på att köpa en matskål med "piggar" i för att om möjligt dra ut på ätandet lite.

Ungefär som dom här:



- Nej, nej, sa hon.
Hundarna är alldeles för smarta för dom, Det blir för enkelt.
Men jag har en matskål som du kan få.
Hon gick iväg och kom tillbaka.
Den här, sa hon, den är jättebra.
Har en till en av mina hundar och det tar tre gånger så lång tid att äta med denna matskålen.
Tack smådjurskliniken för matskålen!
Och tack Royal Canin, för det är deras logga i botten. (Men lilla vovven överlever reklam.)


Nu har vi testat den och resultatet var långt över förväntan faktiskt!
För första gången så tog det en stund för vovven att äta, och jag är jätteglad!

Jag rekommenderar denna starkt om du har en glupskis dähemma!

Carpe Diem!

0 comments:

Post a Comment